Köp och leveransvillkor och Integretetsavtal

 

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktig angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Kontroll av alla uppgifter skedde senast 2017-05-05.

Samtliga priser är exklusive moms.

Betalning
Alla varor betalas mot postförskott/efterkrav/faktura eller med något av de vanligaste
kontokorten.

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order.

Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundservice.

Leverans

Alla våra leveranser skickas med Posten inom 1-3 dagar.

Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar från beställningsdagen.

Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post om detta.

Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Gotime betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår kundservice inom 14 dagar.

Om varan skadas eller kommer bort vid retur är du betalningsansvarig.

Ej uthämtat paket eller ej godkänd retur

Om du inte hämtar ut paketet eller skickar tillbaka ditt paket utan vårt godkännande har vi rätt att debitera en avgift på 20% av ordervärdet samt våra fraktkostnader alternativt att vi skickar ut ordern igen.

Fel vid leverans

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen.

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice på info@gotime.se så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar.

Skicka tillbaka varan i det skick den mottogs, så får du en felfri, ny enhet efter kontakt med oss.

Fel under garantitiden

Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under två år.

Om din vara skulle sluta fungera under garantitiden skickas den för undersökning och du erhåller en ny enhet.

Kundservice (info@gotime.se) ger dig instruktioner om hur du går tillväga.

Reklamation

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde upptäckt felet.

Vid återköp skall enheten returneras komplett, annars utgår en kostnad för de saknade delarna.

Skicka oss ett mejl och invänta vårt svar innan ni returnerar enheten, i många fall så kan vi ordna ditt problem omgående.

Efter du har mottagit vårt svar så skickar du tillbaka varan i det skick den mottogs, du som kund betalar initialt för frakten tillbaka:
Gotime AB
Lovisagatan 28
554 72 Jönköping

Vi skickar ut en felfri, ny enhet. Spara kvittot för frakten och skicka till oss så ersätter vi er för frakten. I vissa fall skickar vi ut en ny enhet med en retursedel i leveransen beroende på hur bråttom det är.

Personuppgifter
Gotime AB är ansvarig för de personuppgifter som Ni lämnat till oss. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill Ni göra någon ändring av uppgifterna gör Ni det lättast genom att skriva till oss: info@gotime.se

Ångerrätt
Privatkunder har 14 dagar på sig att ångra sitt köp genom att meddela det till säljaren. Ångerrätten gäller från dagen köparen tar emot varan.

Återtagandeförbehåll finns till för säljaren
Om en köpare (gäldenär) inte har fullgjort sin del av ett köpeavtal, det vill säga inte betalat för varor och tjänster som köpts, har säljaren (borgenären) ett så kallat återtagandeförbehåll (även kallat ägarförbehåll och återtaganderätt). Det innebär att säljaren kan kräva att köpet återgår. Om en vara redan har levererats utan att betalning har skett, exempelvis när köparen har fått kredit, har säljaren rätt att återta den. Betalar man ingenting ska man heller ingenting ha vilket vi tror att alla andra företagare håller med oss om.
Är det några frågetecken i villkoren så når ni oss på 010 – 33 00 559!

 

Integritetspolicy

Så behandlar Gotime personuppgifter
Vi är beroende av tillit från våra kunder. Därför är vi och väldigt noga med att ta hand om din integritet. Alla dina personuppgifter ska vara trygga hos oss. Det inkluderar allt som kan knytas direkt till dig som person, bland annat adress, kontaktinformation, GPS-positioner och övriga personuppgifter.

Insamling av personuppgifter
Gotime behandlar personuppgifter först och främst i förbindelse med genomförande av de avtalen vi har ingått med våra kunder men även vid kundservice, kunduppföljning, kundadministration, marknadsföring och fakturering.
Gotime inhämtar som regel uppgifterna direkt från dig. Några gånger hämtar vi uppgifter från andra källor, som kan vara både offentliga och privata institutioner. I tillägg hämtas GPS-position automatiskt genom några av våra produkter. Dessa GPS-positioner är även att anse som personuppgifter.
Vi informerar dig när vi inhämtar uppgifter om dig, om inte insamlandet krävs av lagstiftning, om varning är omöjligt eller orimligt svår, eller om vi vet att du redan känner till att vi inhämtar dessa uppgifter – Gotime är personuppgiftsansvarig för dessa uppgifter. I de tillfällen där Gotime samlar in personuppgifter på uppdrag från våra kunder, och på så vis uppträder som ett personuppgiftsbiträde på vår kunds vägnar är det våra kunder som har ansvaret för informationen till dig. Vi kommer även i sådana tillfällen att kunna ge dig information, men då på uppdrag av våra kunder.
Ibland kan vi spela in telefonsamtal om du samtycker till det.

Kundundersökning
När du har varit i kontakt med Gotime, kan vi fråga dig om hur din upplevelse var. Då lär vi oss mer om hur vi kan ge våra kunder ännu bättre produkter och tjänster. Med hjälp av denna feedback kan vi även mäta effekten av förbättringsåtgärder och se på kopplingen mellan kundtrivsel och kundbeteende över tid.
Om du inte vill dela denna typ av uppgifter med oss så behöver du inte svara på vår undersökningen.
Nyhetsbrev och marknadsföring
Du kan få marknadsföring, information och varningar från Gotime. Detta kan komma på e-post, genom våra hemsidor eller i andra lämpliga kanaler. Det kan komma i tre olika kategorier:
Information och nyheter, som regel i form av nyhetsbrev på e-post.
Kampanjer och inbjudningar.
Systemvarningar om dina tjänster från Gotime.
Du kan när som helst registrera eller avregistrera dig till att ta emot denna kommunikation.

Utlämnande av personuppgifter
Personuppgiftsansvarig
Personuppgiftsansvarig är den som bestämmer ändamålet med behandlingen av personuppgifter. För personuppgifter som samlas in för att uppfylla vårt avtal med våra kunder kommer det som regel vara kunden själv som är personuppgiftsansvarig.

Personuppgiftsbiträde
När det är Gotime kund som är Personuppgiftsansvarig har Gotime rollen som Personuppgiftsbiträde.
Gotime har även ingått avtal med underleverantörer om behandling av data. Våra egna biträdesavtal reglerar alla personuppgifter som delas med våra underleverantörer. Våra underleverantörer kan inte använda uppgifterna till andra syften än det som är bestämt av Personuppgiftsansvarig.

Dina rättigheter

Insyn
Du har rätt att få information om vilka personuppgifter vi behandlar och hur vi behandlar dem. En stor del av den information vi har om dig som kund, får du en översikt över på dina personliga sidor. Förfrågningar om ytterligare insyn i uppgifterna görs till Personuppgiftsansvarig.
Om det via arbetsgivare (personuppgiftsbiträde) bes om kopia på all data som registrerats på anställda, vill vi uppmärksamma att all data då kan bli synlig för arbetsgivare vidare i processen.

Upprättelse
Det är viktigt att uppgifterna vi har om dig är korrekta och att de är nödvändiga för att uppfylla avtalet vi har ingått med dig, samt att kunna ge god kundservice. Du kan kräva att vi rättar eller tar bort uppgifter om dig om något saknas eller är onödigt. Krav om rättelse eller radering görs till Personuppgiftsansvarig för uppgifterna.

Borttagning
Gotime tar bort personuppgifter när de inte längre är nödvändiga för att uppfylla det syfte de blev inhämtade för. Det betyder att så länge du har ett avtal med oss så sparar vi nödvändiga uppgifter om dig. När avtalet avslutas tar vi bort data om det inte är avtalat om vidare lagring. Mer information om borttagning av data finns i våra villkor för våra olika tjänster. Krav på borttagande av uppgifter skickas till Personuppgiftsansvarig. Om det är ett lagstadgat krav på minimumtid för lagring, till exempel bokföringsuppgifter, kommer denna inte att tas bort förrän minimumtiden har passerat.

Cookies

Syfte
Cookies är små filer som lagrar information om hur du använder en internetsida. Informationen sparas i din webbläsare du använder, alltså hos dig.
Gotime använder cookies på våra hemsidor för att:
Lära av ditt beteende, så att vi kan förbättra hemsidans funktionalitet, användarupplevelse och innehåll.
Anpassa innehållet så att det blir så relevant som möjligt för dig
Ge dig relevant och anpassad marknadsföring på andra webbsidor du besöker

Du kan uppleva att se annonser från oss på andra webbsidor, baserat på innehåll och sidor du har besökt på vår webbsida. Cookies som används för att få till det innehåller endast information om vilka sidor du har besökt på vår webbsida, och inte uppgifter som kan identifiera dig som kund.
Uppgifterna vi hämtar i förbindelse med användning av vår hemsida kan i vissa fall kombineras med information från ditt övriga kundförhållande.
Använder du vår hemsidan utan att stänga av funktionen för cookies i din webbläsare accepterar du att Gotime använder sig av cookies. Det är dessvärre inte tekniskt möjligt att logga in på våra sidor om du inte tillåter att vi lägger cookies i din webbläsare.

Så undviker du cookies
Om du inte vill tillåta lagring av cookies på din PC måste du stänga av funktionen i din webbläsare. Var uppmärksam på att detta kan medverka till att du förlorar funktionalitet på www.Gotime.se och andra webbsidor.
Du kan ta bort cookies genom att följa instruktionerna för borttagning av cookies i din webbläsare.
Om du önskar att tillåta cookies, men samtidigt följa med på vad vi egentligen lagrar, så finns det ett tillägg till din webbläsare som låter dig göra det på ett förhållandevis enkelt sätt. Ett väldigt vanligt alternativ finner du på: www.ghostery.com.

Integritet på www.Gotime.se
Användning av analysverktyg
På www.Gotime.se registrerar vi följande information om dig:
Din position vid användning av IP-adress, positionsdata eller liknande
Dina elektroniska spår, till exempel vilka sidor du besöker och vilka produkter du beställer
Teknisk information om din webbläsare och ditt operativsystem
Informationen om ditt beteende på våra webbsidor använder vi till följande ändamål:
Analys
Personlig anpassning av webbsidan
Kundservice
Marknadsföring
Vi använder Google Analytics till trafikanalys på www.Gotime.se. Du kan reservera dig mot Google Analytics från denna sida: Google Analytics.
Personprofiler
I Gotime använder vi i vissa tillfällen personprofiler för att anpassa våra erbjudanden till dig. Personprofiler är en sammanställning av uppgifter vi har fått från dig, till exempel namn, adress, andra uppgifter du har uppgett, och vilka tjänster du använder. När vi använder oss av profilering i vår marknadsföring, upplyser vi dig om det.

Personuppgiftsbiträde
Gotime ABs personuppgiftsbiträde, Gustaf Frostsköld, ska bland annat finnas till hjälp för dig som kund. Har du frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter, kan du kontakta personuppgiftsbiträdet på gustaf@gotime.se
På Datainspektionens hemsida kan du läsa mer om vilka krav som ställs till behandling av personuppgifter.