Köp och leveransvillkor

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktig angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Kontroll av alla uppgifter skedde senast 2017-05-05.

Samtliga priser är exklusive moms.

 

Betalning
Alla varor betalas mot postförskott/efterkrav/faktura eller med något av de vanligaste
kontokorten.

 

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order.

Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundservice.

 

Leverans

Alla våra leveranser skickas med Posten inom 1-3 dagar.

 

Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar från beställningsdagen.

Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post om detta.

Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Gotime betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår kundservice inom 14 dagar.

Om varan skadas eller kommer bort vid retur är du betalningsansvarig.

 

Ej uthämtat paket eller ej godkänd retur

Om du inte hämtar ut paketet eller skickar tillbaka ditt paket utan vårt godkännande har vi rätt att debitera en avgift på 20% av ordervärdet samt våra fraktkostnader alternativt att vi skickar ut ordern igen.

 

Fel vid leverans

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen.

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice på info@gotime.se så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar.

Skicka tillbaka varan i det skick den mottogs, så får du en felfri, ny enhet efter kontakt med oss.

 

Fel under garantitiden

Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under två år.

Om din vara skulle sluta fungera under garantitiden skickas den för undersökning och du erhåller en ny enhet.

Kundservice (info@gotime.se) ger dig instruktioner om hur du går tillväga.

 

Reklamation

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde upptäckt felet.

Vid återköp skall enheten returneras komplett, annars utgår en kostnad för de saknade delarna.

 

Skicka oss ett mejl och invänta vårt svar innan ni returnerar enheten, i många fall så kan vi ordna ditt problem omgående.

Efter du har mottagit vårt svar så skickar du tillbaka varan i det skick den mottogs, du som kund betalar initialt för frakten tillbaka:
Gotime AB
Lovisagatan 28
554 72 Jönköping

Vi skickar ut en felfri, ny enhet. Spara kvittot för frakten och skicka till oss så ersätter vi er för frakten. I vissa fall skickar vi ut en ny enhet med en retursedel i leveransen beroende på hur bråttom det är.

 

Personuppgifter
Gotime AB är ansvarig för de personuppgifter som Ni lämnat till oss. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill Ni göra någon ändring av uppgifterna gör Ni det lättast genom att skriva till oss: info@gotime.se

 

Ångerrätt
Privatkunder har 14 dagar på sig att ångra sitt köp genom att meddela det till säljaren. Ångerrätten gäller från dagen köparen tar emot varan.

 

Återtagandeförbehåll finns till för säljaren
Om en köpare (gäldenär) inte har fullgjort sin del av ett köpeavtal, det vill säga inte betalat för varor och tjänster som köpts, har säljaren (borgenären) ett så kallat återtagandeförbehåll (även kallat ägarförbehåll och återtaganderätt). Det innebär att säljaren kan kräva att köpet återgår. Om en vara redan har levererats utan att betalning har skett, exempelvis när köparen har fått kredit, har säljaren rätt att återta den. Betalar man ingenting ska man heller ingenting ha vilket vi tror att alla andra företagare håller med oss om.
Är det några frågetecken i villkoren så når ni oss på 010 – 33 00 559!